nazainik blog @_@

nufnang

Thursday, July 26, 2012

Singapore in 1day :-D

Singapore negara yang patut pergi jika kita tinggal di jb,,,, Aku teruja sangat bila husband cakap dia nak ajak aku pergi singapore.....:-) hapi sangat.... Masa tu aku tengah mengandung,,,,usia kandungan baru memasuki 5bulan :-) Aku pun apa lg...on jek la huhuhu:-) lagi pun bukan pergi berdua sahaja... Kitorang pergi ikut traval company laki aku,,,,, Aku prepara segala kelengkapan,makanan,minuman,ubat,payung kecil,semua nya a ku sumbat dalam beg, Makanan aku hanya bawa nasi empet and rendang daging sahaja :-) Pagi2 pukul 7.30 aku dan husband dah bergerak menuju ke check point di block A PTP,,,, Kami diberi makan sandwish dan air mineral :u-) Tepat pukul 8pg kami bertolak :-) wah best nyer,,, Setiba nya di imigresen jahor,,,,kami menuju ke kaunter untuk menunjukkan pasport,,,, Selasai sagala urusan kami terus bertolak pegi ke sinpore,,, Best nye merentasi laut,,,tidak sampai 30minit kami sudah sampai di imigresen sjngapore,,,, Setelah selesai urusan di imigresen singapore kami terus bergerak ke zoo singapore,,,, Mahal gak la tiket nk msuk 1orang $19 dolar huhuhu kopak duit. Ni la antara gambar kami.....

Lepas je pergi zoo kami bergerak menuju ke taman sentosa
Yang paling sadis sekali battery camera dah KONG,,,,,,,geram betul,,,,,dah la jarang datang,,,boleh plak kong :'(
Taman sentosa mmg cantik,the most popular at singapore,,,than kami pergi tengok sing of the sea....teruja sangat time tu,,,,tayangan air dengan lampu laser colour,,,,terpesona aku dibuat nya....
Kaki dah penat,,,,badan pun dah letih cuma satu tempat ni je yang aku tak pergi,,,tak larat wei,,,perut dah memboyot,,,,bengkak plak kaki aku nanti,,,,,Universal Studio nama yang paling gah kat singapore tu yang aku tak masuk,,,, Lain kali leh pergi lagi,,,,aku dapat bergambqr kat depan universal studio pun jadi lah,,,,,,,,
Universal Studio,,,,i will come back to enter your fantasy world :-)

No comments: