nazainik blog @_@

nufnang

Wednesday, August 15, 2012

Cameron Highland History

Best dapat pergi cameron highland,seumur hidup tak pernah pergi lagi, laki aku pun tak pernah pergi lagi...... Perancangan nak pergi hujung tahun ni tapi awal tahun dah pergi,,,,pergi pulak time chinese new year :-) mmg jem la,,,laki ku dok bising2 dalamkete tapi ttp tidak mematahkan semangatku untuk ke sana :-). Bilik aku dah siap2 tempah....:-) ni lagi satu hal,,,,aku tempah sebulan awal pun dah full booking bilik semua nya,,,,,puas mencari akhirnya dapat gak bilik kat hotel flora de cottage,,,ok la dia punye harga 3hr 2mlm Rm300.00....:-) Aku buat pembayaran half payment dahulu,,,dah sampai sana baru bayar habis huhuhu... Perjalanan nak ke sana mmg jem teruk kitorang dah fed up sgt so amik keputusan ikut jln dalam,,,,gerak dr jb punye la awal pukul 8pg sampai hotel pkul 8 mlam! ! 12jam tu hehhe...selamat la aku bawak bekal,,,nasi sayur goreng dgn ayam grg,,,,berenti sekejap kat tepi jalan sebelum amik keputusan ikut jalan dalam tu,kitorang benti makan kejap,,,RNR mmg tak payah cakap la,bersusun orang nak makan,,,,lagni lambat la perjalan ku nak ke cameron highland kalau aku mkan kat situ...:-). Sampai je kat hotel mmg lepak giler la badan ni, kitorang rehat la dulu dlm bilik sebelum nak berjalan keluar bg mengisi perut yang kosong,,,time nak mandi mmg kelakar,,,,:-)air sejuk sgat dh mcm air batu,,,pasang water heater pun still tak panas lagi,,,,tapi aku redah jugak la mandi,,,dah penat dok dlm kete takkan tak mandi plak,,,,haikal aku masak air untuk wat air mandi die,,,.....mmg sejuk la,,,bilik ni mmg tak der ekon,,,tak guna ada ekon,,,udara kat sini lagi bagos dr guna ekon tu :-), Malam pertama kitorang malas nak berjalan jauh sebab dh pnat seharian driving,,,kitorang just makan kat warung bersebelahan dgan bagunan yang kami duduk tu,,,,harga biasa je tak de la mahal sgat pun,,,,tapi ramai yg cakap mahal,,,em aku pun tak paham,,pada aku harga kat cameron dengan kat jb same :-). Aku just makannasi putih,sup daging,kailan ikan masin,tom yam campur n telor dadar,,,:-)byak dah tu,,,nak makan lagi alamat balik terus tidor,,, Lepas makan aku gan husbund pergi kedai runcit cari bahan2 untuk mengunyah di malam hari huhuhu:-),sempat aku sambar chipsmore,kerepek,gula2,mecam2 jenis keropok n yang paling penting, nescafe,milo n horliks 3in 1.... Kat hotelaku mmg tak sediakan,,,,dia just sediakan,cawan n cattle sahaja,,,minuman panas sgt sedap di minum pd waktu malam,,,aku mmg suka minum air panas,,,so wajib beli,,,biasanya aku bawak dr rumah jer,,tapi ritu aku terlupa nak bawak so beli la lg senang :-) . Menjelang pagi yang nyaman lagi segar,, aku dan husband mmg rancang bagun awal rini,,,nak pergi ladang teh, kebun strawberry,,,kebun sayur,,,cuctus center,,,,byak lagi la,,,,,mase nak pergi kebun teh tu,,jalan mmg tersangat la halus,,,bila ada selisih jerk dengan kete hadapan perasaan takut datang,,,takut jatuh gaung,,,,,:-) Tapi alhamdulliah aku sampai jga di BOH TEA CENTER, mmg menarik sangat pandangan kebun tea yang menghijau,,,,alangkah indah nya kalau dapat stay kat situ untuk beberapa hari lagi,,,, Gambar untuk kenangan mesti di amik,,,,laki, u la yang jadi camera man untuk aku dan haikal,,,aku plak jd camera man untuk dia huhuh macam2 gaya keluar huhu, lepas pergi kebun teh,kitorang pergi kebun strawberry plak yang dekat brinchang tu,,,ingat boleh la petik tapi,,tutup plak pintu kebun nya tu,,,,,geram plak aku,,,dapat bergambar dari luar kebun pun jadi la :-), Sambil menikmati ladang strawberry aku pun beli ais krim strawberry,,yum2 sedap sangat,,haikal pun suka :-). Sudah puas makan strawberry beli sendiri :-) aku pun terus bertolak pergi ke cuctus center,,,macam spesis cuctus ada kat sini,, segala jenis bunga yang segar bugar pun ada kat sini,,,,bunga yang paling aku suka bunga ros hijau,,,aku pernah dapat bunga ros tu dulu,,,tapi sekarang tak pernah dpat lagi huhuhu,,,,laki ku tak pernah tau kot yang aku suka bunga ros hijau ala2 bau mint tu hehehe,,,, Selesai bejalan dan bergambar aku pun gerak pergi ke destinasi yang seterus nya huhuhu :-) Mmg penat sangat tapi tak terasa sebab cuaca sejuk,,, Kami makan nasi ayam dekat kfc je,,,malas nak makan kag kedai,,ramai sgt orang,,,kfc nampak mcm tak berapa nak ramai orang tu yang pergi kfc.... Hari pun dah petang kcian plak haikal nak tido,,,so aku amik kputusan balik bilik dulu bia haikal tido,,,lagi pun kaki aku dah penat sangat :-). Sampai je bilik aku terus salin baju cuci2 muka n baring,,,,wah sdap nya baring,,,,, Laki ku trus on tv n laptop die huhuhu,,,,rajin nak melayan fb la tu... Malam tu kami pergi pasar malam,,,,ramai orang,banyak barang,makanan pun banyak,,,aku tapau la sebungkus nasi grg,laki ku pun tapau sebungkus gak,,,jalan2 sempataku sambar baju sehelai, ada la cendrahati sikit n pati strawberry pure huhuhu :-) wajib beli tu :-) Jalan punye jalan dah nak dekat pukul 10 malam em dh malam sangat tu,,,ksian haikal,,, Esok nyer masa nak balik sempat singgah kedai menjual cendrahati kat tepi jalan siap kena saman lagi huhuhu melayang 150rgt duit laki aku hehehe,,,,,

No comments: