nazainik blog @_@

nufnang

Tuesday, May 7, 2013

homemade bantal kekabu untuk anakku

siap sudah bantal kekabu untuk anak ku....
mencabar betol nak asingkan biji dengan kekabu.....tak caya buat la sendiri...jangan beli yang dah siap proses okeh....kekabu ni aku dapat dari makcik aku....blakang rumah die ada pokok kekabu....tetapi bebaru ni aku dengar pokok kekabu tu dah di tebang.hurmmm..sayang sangat.....

pepagi aku dah patong kain untuk buat sarung kekabu tu.....
jahit pun atas bantuan mak hahaha,,,,,sebab time aku guna mesin jahit mak,tetibe jerk mesin tu jem hahaha
terpaksa la tunggu mak balik dari kedai....ada plak laki ku kata aku tak pandai menjahit hermmm tengok orang la beb kikiki.....

lama gak aku asingkan kekabu dari kul 10 sampai kul 12....tapi inilah hasil nyer.......mak cakap aku boleh masukkan kekebu jerk.....nanti nurul yang jahit sarung tu.....sebab mak cakap orang mengandung tak boleh jahit bantal yang ada kekabu.....kalo sarung bantal kosong boleh huhuhu







lepastu balik jb aku terus buat sarung bantal untuk bantal2 yang dah siap tu.....




siap buat sarung tilam.....3 sarung tilam aku buat
1) sarung tilam baby
2) 2 sarung tilam haikal (satu untuk tilam yang ada kat tempat orang jaga haikal tu, satu lagi yang ada di rumah huhuhu)



siap buat diaper stacker lagi huhuhuhu

sungguh kencang aku menjahit huhuhuhu

No comments: