nazainik blog @_@

nufnang

Wednesday, July 25, 2012

Resepi Ramadhan 2012

Harini hari anniversaryku yang ke dua jatuh pada 4ramadahan.....
 Resepi ku pada hari ini....istimewa buat suami tercinta adalah Nasi Hujan Panas...
Resepi Nasi Hujan Panas...
Bahan untuk Nasi..
Nasi putih 2cwn
Halia 1"
Bawang besar 1bj
Bawang putih 2ulas
Majerin untuk menumis
5 rempah sekawan....
Cara masak...
Tumiskan bawang besar,bawang putih,halia dan rempah 5sekawan... Basuh beras dan masukkan kedalam periuk kemudian masukkan bahan menumis kedalam periuk nasi dan masak,,,, Mudahkan,untuk menyedapkan lagi nasi hujan panas ni letak la stok ayam dan sedikit garam,,,,,gerenti sodap,,,husband saya makan 2x tambah huhuhuhu,,,,,happy je rasa kalau kita masak suami kita makan banyak,,, Setelah nasi masak, titiskan setitik sahaja pewarna merah,kuning dan biru.....kemudian gaul nasi tersebut,,,,,, Tada,,,, dah siap,,,,
Nasi ni boleh makan dengan ayam masak merah,,,,masak kurma dan sebagai nya,,,,,,,,, Selamat mencuba kengkawan,,,,,,
Malam macam nak buat kek coklat istimewa for my hubby :-) nantikan kemunculan nya :-)
Ini lah dia Kek Coklat Moist yang aku buat sempena hari anyversay ku yang ke 2 :-)
Sedap sangat :-) sebab aku dah lama tak buat kek,,,atas tu aku just hias2 je,,,tulisan tak lawa sebab haikal dok sebok nak tengok gak ape yang aku tulis,,,,selamat tak di tepuk nye kek aku ni :-) ,,, bahagian tepi tu aku hias kan dengan biskut roll, ,,,saja wat2 cantik,,,,,,
Resepi ni kalo korang nak korang google je,, Aku pun google je :-) ,,,,

No comments: