nazainik blog @_@

nufnang

Friday, November 16, 2012

Jemput-Jemput NUT

Sempena cuti depavali ni aku terasa pulak nak buat donut, Aku pun mula la masuk dapur untuk menyelongkar almari untuk mencari bahan2 membuat donut, 
Starting aku rendamkan yis dahulu, Pastu aku biakan, Aku amik mangkuk letak atas meja, Baca bismillah huhu harap jadi la kali ni,,,, Aku pun masukkan tepung,air suam yang bercampur garam, Pastu masukkan minyak panas sikit,teringat mak cakap,agak2 jerk,aku pun letak 1 sudu,sebab tepung pun aku letak sikit jerk,pastu aku uli2,rasa macam lebik,aku letak tepung lagi,pastu aku letak yis tadi sedikit, Sekali lagi aku uli2, pastu terasa macam lembek lagi,aku bubuh tepung lagi,,,emmmm baru ok, Pastu aku biarkan, Sambil menungguaku,memandang tepung ada lagi,aku buat la jemput2 kelapa, Siap je jemput2 kelapa tu aku bancuh ,aku terus goreng la apelagi emmm nyum  nyum sedap nyer,,,,, 
Pastu terasa macqm dah stgah jam aku perap donut tadi,, Aku pun goreng, Apesal tak kembang2 donut aku ni,,,,tak cukup yis ker huhuhuh Kompom tak jadi lagi huhuhu bila aku angkat,hurm keras, dah macam jemput2 donut. tepuk dahi lagi la aku huhuhu....
 Time2 skang la laki aku balik kerja huhuhu, Tempat pertama die tuju kompom la dapur sebab aku ada kat dapur,,,, Taw dah pragai laki aku,,,mesti die cari aku dulu,,,,anak tak yah cari sebab baru bukak pintu anak aku dah meluru kejar bapak nyer huhuhhhh,,, 
Berbalik pada kisah tadi,setiba nyerr die di dapur,,,,,,ayat yang pertama mesti keluar dr mulut laki aku "ayang tengah buat ape ni" huhhuhu,,, "ayang tengah wat jemput2 kelapa ni,abang makan la dah siap pun" Pastu tetibe die gelak, "nape abang gelak, ayang suruh makan jerk" dengan muka selamber die jawab , "ni mesti buat donut tak jadi lagi ni kan, kejung jerk huhuhuhu,"terbahak2 die ketawa,gram plak aku. Boleh plak aku cover cakap ayang buat jemput2 bentuk donut la abang,,,,lagi la terbahak2 die ketawakan aku, Ni tak leh panggil jemput2 donut, yang ni kene panggil jemput2 nut,,,,,,,ngeeeeeeee gerammmm.
Akhir nyer aku pun ketawa jgak hiihi,,,,,,,,

No comments: