nazainik blog @_@

nufnang

Thursday, October 31, 2013

Pengalaman Bersalinkan Adam Hafiy part 1

Bismillahirahmanirahim

Harini saya nak cerita tentang pengalaman bersalin saya anak no2
sangat mudah sekali ...
Alhamdullilah Allah swt permudahkan jalan untuk ku huhu
nak dijadikan cerita

pukul 3.30am pagi
aku dah terbangun sebab rasa macam nak 'yak' jerk
2x aku masuk bilik air sebab rasa nak terbuang...
2x aku masuk bilik air 2x la aku yak hahaha
aku tengok laki aku dok syok jerk tido aku pun sambil nak tunggu kul 4.00pagi panaskan lauk bebagai nak sahur la katekan,, tu yang aku baring kejap...
malas nak kejut laki aku awal bangun sahur...
aku pun malas nak kuar bilik....ahaksss

pukul 4 pagi
perut dh rasa lain macam,,,rasa senggugut semacam huhu
aku pun kejut la laki aku..
'abang bangun,badan ayang dah rasa lain macam jerk ni,perut ayang dah start rasa sakit ni yang'
laki aku apa lagi terus bangun tengok jam dah kul 4
die kate leh tahan lagi tak,
aku kate leh tahan lagi,sebab baru nak rasa sakit...

"jom la kemasa balik kampung,ayang dah bersalin dah ni." kata laki ku
aku yang tengah baring tu leh kate,'ala abg, baru sakit la,jap lagi la kemas'abg gi la sahur dulu,
laki aku gi dapur masak air, sambil2 kemas baju masuk dalam beg,baju aku and baju baby mmg dah di asingkan dalam beg lain so tak der la banyak sangat nak kemas baju,,just baju laki aku gan baju haikal jerk...
mata aku dok tenung jam...kire sakit tu datang bape setiap bape minit...

pukul 4.30
aku dah start mengerang kesakitan,dahi dah berpeluh2...
laki aku suruh siap cepat kite balik kampung sekarang....
aku dok tahan sakit...tapi memang sakit pun,,,
mata aku dok pandang jam jerk
....yang aku perasan setiap 15minit aku mula rasa sakit.
tapi aku tetap cool walaupun bilik aku berhawa dingin,,,peluh tetap keluar haha...

pukul 5.00pg
aku kuar bilik dok kat sofa,sakit betul masa berjalan tu...
aku masih mengerang setiap 15minit...sakit yang amat sangat setiap 15minit tu datang..
laki ku dah panic,,die bancuh air milo tak aku minum...sebab aku belum minum pape lagi...
pas minum lege sikit tapi bila 15minit tu sampai aku sakit balik huhuhu hanya Allah yang tahu...
laki ku turun bawah panaskan enjen kete dan masukkan semua beg dalam kete...
siap aku request letak beg kat tempat kaki blakang tu pastu bentang toto dalam kete ayag nak baring,ayg tak tahan duduk...
laki ku amik conferter letak kat seat belakang atas beg jadi aku boleh baring kat belakang dengan haikal..
aku turun bawah bawak selimut jerk yang lain laki aku dah bawa kan...nak turun tangga pun menggigil lutut...aku turun tangga slow2  dan berjalan sampai ke kereta dengan gigih nyer huhu...


5.30am aku bertolak dari rumah
megerang aku semakain kuat,bermakna sakit semakin kuat setiap 10minit..
laki aku tanye nak terus gi hospital ke ni....dah sakit sangat dah ni...laki aku dah start panic...
laki aku pecut terus masuk 2nd link, pas bayar tol lima kedai ..
aku cakap ok lagi nih boleh terus balik kampung...
baru separuh jalan aku sendiri ckap...kite terus gi hospital kulai sebab aku dah tak tahan sakit lagi nih..
laki aku terus keluar ke kulai,,,nasib tak masuk haigway lagi huhu

aku dah tak tahan sakit,,terus tanye lama lagi ke nak sampai abang..
ayg dah sakit sangat nih...da meleleh air mata aku tahan sakit....
dah nak sampai kate laki aku,,,

panjang betol cerita aku hahaha
kite sambung ke part 2 plak




No comments: